Stichting Esthon

Onze historie sinds 2000

• Wij hebben een buurtcentrum voor jongeren in Amsterdam Oud-Zuid opgericht en beheerd (doel: educatie en entertainment).
  • Daarnaast beheerde wij in Amsterdam Zuidoost een revalidatiehuis voor kinderen. Dit huis was Esthons eigen initiatief (doel:opvang en ondersteuning).
  • Esthon hield en houdt maandelijks de Cinnamon-edities. Cinnamon edities zijn events gebaseerd op theater (zang, dans, acteren). Deze edities worden elke maand druk bezocht (120 jongeren per maand, doel: creativiteit).
  • Verder organiseert Esthon uitwisselingen tussen jongeren in verschillende Europese landen, BraziliĆ« en de Verenigde Staten. Esthon-jongeren worden als vrijwilliger ingezet in onder andere BraziliĆ« en Verenigde Staten om ervaring op te doen op het gebied van theater (doel: competentieversterking, educatie, coaching voor en door jongeren, creativiteit).
  •  Onze supervisor/coach heeft een methode tegen schooluitval ontwikkeld...en met succes! Deze methode staat onder andere in de handboeken voor jongerenwerkers van een hogeschool in Amsterdam. De methode is nu de hoofddienst en kracht van Esthon.

Organisaties waar we mee hebben samengewerkt.

• ClickF1
  • Stedelijk Jongerenwerk Amsterdam